با رنگ جلد ۴ مولانا | شکرانی | انتشارات گالوس

رنگ آمیزی می تواند فکر را آرام کند و ذهن را به حالتی همانند مدیتیشن ببرد. یکی از جدیدترین شیوه های روان شناسی برای کمک به کاهش استرس و افسردگی نیز استفاده از کتاب های رنگ آمیزی است. مجموعه کتابهای رنگ آمیزی بارنگ با این هدف پدید آمده اند که انس و الفت خوانندگان را با یکی از بزرگترین هنرهای ایرانی بیشتر کنند: خوشنویسی ایرانی
در این کتاب می توانید اشعاری عاشقانه از بزرگان ایران زمین را به خط نستعلیق در زمینه ای از فرمهای اسلیمی و تذهیب رنگ آمیزی کنید!

75,000 تومان

مجموعه با رنگ

هدف و فلسفه کتب رنگ آمیزی و خوشنویسی

اعجاز هنر ایرانی بر هیچ کس پوشیده نیست؛ حتی آنان که دانشی از هنر ندارند وقتی در معرض آن قرار می‌گیرند، بی‌آنکه بدانند، به آن متصل می‌شوند، چرا که هنر با روح آدمیان همزاد است و با گوهرِ انسانیت در هم می‌آمیزد.
خط نستعلیق یکی از هنرهای ایرانیان است که پیدایش آن را سده هشتم هجری می‌دانند یعنی یکی از دوران‌های طلایی شکوه و پرآوازگیِ هنرِ ایران‌زمین.
پس از آن، این هنر مراحل رشد و تکامل خود را پیموده و به کمال می‌رسد، در این مسیر سلطانعلی مشهدی؛ میر علی هِرَوی، مالک دِیْلَمی، باباشاه اصفهانی و محمدحسین تبریزی نقشی به سزا ایفا کردند و میرعماد حسنی به حق آن را به بلوغ کامل رساند، پس از آن بزرگانی چون میرزا غلامرضا اصفهانی و میرزا محمدرضا کَلْهُر به آن جانی دیگر بخشیدند و میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به عمادُالکُتّاب این امانت بزرگ را به پسینیان رساند تا در این لحظه و در این مکان ما میراث‌داران این هنر پرشکوه ایرانی باشیم.
مجموعه پیشِ رو، با یک هدف بزرگ پدیدار شده است: اُنس و اُلفت با یکی از بزرگترین هنرهای ایرانی یعنی خوشنویسیِ ایرانی. اما کیست که نداند که در ایران‌زمین، خوشنویسی چنان با شعر در هم آمیخته است که خوشنویسان حتی مِن بابِ آرامش ذهن و روح هم اگر قلم به دست بگیرند، ناخودآگاه شعری را کتابت می‌کنند.
خوشنویسی و شعر، خود به آن اندازه روح انسان را به پرواز در می‌آورد که دیگر به تکمله‌ای نیاز ندارد اما به اعتقاد ما، در عصری که همه چیز دیجیتالیزه شده است، یافتن راهی که به دست آدم‌ها قلم بدهد و لذتِ شنیدنِ سایشِ نوکِ قلم بر تن کاغذ را در وجود آن‌ها طنین‌انداز کند، یک موفقیت بزرگ است! پس باید به دنبال ایده‌ای گشت که خط نستعلیق (و یا شکسته نستعلیق) را دوباره به تک تک ایرانیان هدیه کرد، خطِ خوش، دِینی است بر گردنِ ما!

و اما مخاطب این کتاب، هر کسی است که ذهن ارزشمندش به انگشتان پرتوانش فرمانِ به دست گرفتنِ قلم می‌دهد. یعنی از کودکانمان تا کهنسالانمان همگی مخاطب مستقیمِ این اثرند. بنابراین:
والدین عزیز، بر ماست که نگذاریم هنر زیبای خوشنویسی ایران‌زمین، در هجمه دستگاه‌هایِ هوشمندِ بی‌هنر گم شود. لطفاً درکِ این لذت را به فرزندانمان ببخشیم!
کودکان و نوجوانان عزیز، می‌دانم که شماها از افق و وسعت دید بیشتری نسبت به ما بزرگسالان برخوردارید و با روح بزرگ خود ما را مورد بخشش قرار می‌دهید و به قول شازده کوچولو: «بچه‌ها باید نسبت به آدم بزرگها گذشت داشته باشند». پس لطفاً ما را از گم شدن در انبوه مشغله‌های بی‌پایان نجات داده و این اثر را به ما هدیه کنید!
بزرگسالان عزیز، آرامش بخشیدن به ذهن، عنصر کلیدی موفقیت است، مغز، به لذت، پاسخ مثبتِ صدبرابری نشان می‌دهد. لذتِ جمعی ارتعاشی هزار برابرِ لذتِ فردی دارد، پس، این لذت را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با ذهن‌های مثبت خود، با انرژیِ مضاعف خود و با فکر پویای خود، پرچم هنرِ ایرانی را چون قرن‌های پیشینی، پرقدرت، برافراشته نگاه داریم.

جلد چهارم مجموعه: مولانا

در این مجموعه، منتخب چهل بیت یا مصرع از اشعار زیبای مولانا با خط نستعلیق و شکسته نستعلیق گردآوری شده که هر کدام تذهیب مختص به خود را دارد.

اطلاعات حقوقی اثر
عنوان کتاب با رنگ جلد ۴ مولانا
مؤلف/گردآورنده محمد رسول شکرانی
تعداد صفحه 85
سال انتشار 1402
نوبت چاپ اول
اطلاعات فیزیکی اثر
سایز اسمی نیم رقعی
ارتفاع (طول) 30
پهنا (عرض) 10
وزن 300 گرم
نوع جلد شومیز (جلد نرم یا مقوایی)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

سفارش از طریق شرکت پست، بصورت پست سفارشی یا پیشتاز بسته به انتخاب شما، ارسال خواهد شد. چنانچه در شهر تهران باشید، سفارش به صورت پس‌کرایه با پیک موتوری (اسنپ بایک یا الوپیک) نیز قابل ارسال خواهد بود.

کتاب‌های پیشنهادی برای شما